Neklidné a hyperaktivní dítě


Auta, vláčky, panenky, pro starší různé vzdělávací hračky, kreativní a výtvarné hry, puzzle i stavebnice, někdy ani sami nevíte, která je krásnější. Dnes již má také každé větší dítě i svůj chytrý telefon nebo počítač, zkrátka zábavu si každé najde podle sebe. Ovšem každé potřebuje také mít svůj pevný denní řád. Bohužel je problém v nedostatku míst ve školkách a v předškolních zařízeních, je tedy na rodičích děti umět zabavit a zaměstnat jejich mysl, pozornost a rozvíjet jejich motoriku.
chlapeček na písku


Někteří rodiče nemají na své děti dostatek času a tak se snaží jim toto kompenzovat právě kupováním dárků, ty mají potom tolik hraček, že je vlastně ani žádná pořádně nezabaví a některé jsou nesoustředěné a roztěkané. A právě tímto začínají první projevy, které moho v pozdějším věku, třeba ve škole, způsobovat značné problémy. Mohlo by totiž docházet ke špatné soustředěnosti a pozornosti při sledování výuky nebo při vykonávání zadané úlohy, při poslechu nebo četbě zdlouhavých textů apod.


Pokud rodiče začnou pozorovat podobné příznaky, je vhodné navštívit odborníka a poradit se.  Dítě není nemocné, někdy stačí jen přizpůsobit podmínky, v kterých vyrůstá a stanovit při výchově určitá pravidla. To znamená uspořádat harmonogram dne dle času a místa pro jídlo, relaxaci a hry. Důležité je také umět mu projevit více lásky, neodkládat je například k televizi a novým hračkám, ale zkusit vymyslet nějakou společnou zábavu. Pozornost takového dítěte by měla být stále něčím zaměstnávána.
stavění kostek

Doporučují se třeba procházky a výlety, kdy si společně můžete povídat, snažit se zaměřit na nějakou aktivitu, na kterou se budou všichni těšit. Problém může být někdy i v případě, kdy vaše ratolest vyrůstá sama a není zvyklá na jiné vrstevníky. Zajděte proto, třeba za odměnu, do nějakého dětského centra, kde si může dostatečně pohrát. Jsou tam i skluzavky, trampolíny, skákací hrady a mnoho dalších jiných atrakcí a zábavy. Je také důležité umět ho správně pochválit, povzbudit a vhodně ocenit za to, co mu jde dobře. Právě rodiče by měli znát svého potomka nejlépe a měli by umět odhadnout jeho přání, myšlenky a prožitky.