Nákupy

Sója nebo fazole

Ačkoliv se někde tyto oválky mohou považovat za červenou nebo hnědočervenou sóju, tak Adzuki se řadí k fazolím. Především jsou součástí asijské kuchyně, kde se setkáme jak se zralými plody, tak s klíčky. Jejich předností je totiž neuvěřitelný zdroj bílkovin, vlákniny, vitamínů a minerálních látek. Vůbec bychom se neměli obávat jejich konzumace. Nenadýmají a jsou naopak velmi prospěšné našich ledvinám, cévám a srdíčku. Odborníci přes zdravou výživu doporučují jejich konzumaci v pravidelných dávkách klidně i 3 x týdně. Větší problém není v konzumaci, ale v přípravě. Fazole totiž vyžadují delší vaření a to mnoho lidí odradí od přípravy chutného pokrmu. Přesto se dají fazolky konzumovat ještě jiným způsobem.

fazole

Klíčky fazolek jsou výborné a zdravé

Adzuki a mungo jsou jediné druhy fazolí, které jsou vhodné na klíčení. Nejen, že obsahují všechno a ještě mnohem víc, než zralé plody, ale hlavně jsou velmi rychle dostupné. Klíčky se pojídají většinou syrové, což je docela fajn, když dostaneme chuť na nějaký pamlsek k televizi. A navíc jejich chuť je nasládlá a oříšková. Ale samozřejmě se mohou pěkně přidat do kaše, pomazánky, nákypu, polévek, těstovin atd. Mít takový poklad na dosah ruky je velmi jednoduché. Semena fazolek se dají snadno pořídit i s jinými druhy v obchodech se zdravou výživou nebo ve vybraných e-shopech, kde je skutečně velký výběr, například https://www.nakliceno.cz/adzuki/ má také podstatně slušnou nabídku.

fazole červené

Vlastní výroba

Klíčky se dají i zakoupit, ovšem buďme upřímní, když si je doma sami vypěstujeme, tak nějak to i lépe chutná a navíc, pokud máme děti, tak nejen, že mají před očima výchovný prvek, jak se promění semínko a vyroste rostlinka, ale zároveň mohou ochutnat tento bohatý zdraví prospěšných látek. Pokud si pořídíme klíčící misku, která má více pater, tak dokonce můžeme na každém patře pěstovat úplně jiné klíčky a tak si doslova dobíjet energii z různých druhů. Jsou skvělé a lehce stravitelné pro naše tělo, přitom obsahují přesně takovou formu živin, kterou potřebujeme.

Sója nebo fazole
Ohodnoťte příspěvek